سرشبکه باند قاچاق که داروهای کمیاب بیماران سرطانی را با سندسازی از انبار بیمارستان‌ها و داروخانه‌های دولتی خارج می‌کرد و می‌فروخت، دستگیر شد.

سرطان - بیمار سرطانی - بیماران مبتلا به سرطان

 به گزارش همشهری آنلاین، سردار محمدرضا هاشمی‌فر جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: در پی اقداماتی مشخص شد باندی به صورت گسترده در زمینه قاچاق انواع داروهای کمیاب بیماران سرطانی در اصفهان فعالیت می‌کند.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد سرشبکه این باند با همکاری فردی دیگر از طریق سندسازی و صدور فاکتور فروش صوری برای داروخانه‌ها و بیمارستان‌های دولتی به صورت غیراصولی داروها را از انبار آنها خارج و این داروها را که اغلب از نوع حساس و یخچالی بودند به صورت غیربهداشتی و از طریق ناوگان حمل بین شهری مسافر به سایر استان‌ها از جمله تهران، قزوین و آذربایجان شرقی ارسال می‌کند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: با رصد مأموران پلیس امنیت اقتصادی، این فرماندهی تمامی رابطان متهم در استان‌های مذکور به صورت همزمان در یک عملیات ویژه و ضربتی دستگیر شدند.
 وی تصریح کرد: با دستگیری متهمان و بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد وجوه حاصل از فروش داروها به حساب سرشبکه باند قاچاق دارو و همسر وی واریز می‌شده و آنها با این وجوه اقدام به خرید باغ، زمین و خودرو می‌کردند.

سردار هاشمی‌فر خاطرنشان کرد: در نهایت سرشبکه باند قاچاق دارو و همدست وی در یک عملیات هوشمندانه و ضربتی دستگیر شده و با تشکیل پرونده به مرجع قضایی تحویل و با قرار صادره روانه زندان شدند و در ادامه ۴ نفر دیگر از افراد مرتبط با آنها نیز به پلیس امنیت اقتصادی استان اصفهان احضار شدند که تحقیقات در خصوص جرایم و تخلفات صورت گرفته توسط آنها در حال رسیدگی است.

 وی گفت: طی هماهنگی با مرجع قضایی و با حضور نماینده دانشگاه علوم پزشکی از انبار داروخانه‌هایی که متهمان داروها را از آنها خارج کرده بودند بازرسی به عمل آمد و مشخص شد ۱۶ هزار و ۳۸۰ داروی کمیاب بیماران سرطانی که ارزش آنها برابر ارزیابی کارشناسان مربوطه ۳۳۱ میلیارد ریال بوده به صورت غیرمجاز و قاچاق خارج و توزیع شده است.

کد خبر 798131
منبع: ایران

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پليس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
    2 0
    سرقت داروی بیماران سرطانی بدتر از هر جنایتی هست. ادعای انسان بودن هم می کنند... درد اور تر از این هم هست؟
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
    0 0
    انشا اله خودش به همون درد دچار بشه ببینه چقدر وحشناک سخته
  • US ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
    0 0
    مملکت وقتی شیر تو شیر شود همین میشود